Connect with us

Entertainment

[VIDEO] Rindu Nak Tengok Rumah Di Kampung, Lelaki Seb@k ‘Terjumpa’ Arw@h Ayah Dalam Google Street

Published

on

Tidak dinafikan pemergian individu yang kita sayang merupakan satu momen sedih yang sukar untuk diterima. Apa yang lebih menyedihkan, apabila individu tersebut merupakan ibu bapa kita sendiri yang banyak berkorban sejak kita kecil lagi. Bagaimanapun, kita sebagai anaknya perlu reda dengan apa yang telah terjadi dan mendoakan mereka supaya tenang di sana.

‘Tengok sebab rindu’

Foto: Tangkap layar video

Seperti video yang trending di laman TikTok, dikongsi seorang pengguna dikenali sebagai Topanjey sama sekali tidak menyangka akan berjumpa dengan arw4h ayahnya yang sangat dirindui menerusi aplikasi Google Street View. Kisahnya bermula apabila dia ‘teringat’ akan rumahnya di kampung halaman dan mengambil keputusan untuk menggunakan aplikasi tersebut bagi melihat struktur rumahnya.

Mula-mula ingat nak Street View rumah sebab rindu.

Tetapi apa yang mengejutkan, apabila paparan Google Street View memaparkan arwah ayahnya yang sedang berada di depan pintu rumah dan bersiap sedia untuk menunaikan solat di masjid secara berjemaah.

Arw4h ayah ada lagi masa ni. Masa ni, mesti ayah nak gi masjid. Kalau arw4h sihat, mesti dia pergi masjid setiap waktu.

Video tersebut bagaimanapun, meraih puluhan komen yang mendoakan supaya arw4h ayahnya ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. Pada masa yang sama, lelaki ini juga sempat berkongsi tutorial kepada orang ramai cara menggunakan aplikasi tersebut.

Video penuh:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : ohbulan

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara