Connect with us

Viral

“Jom Taubatlah Abang Iqram Dinzly..” – Ramai minta Iqram segera bertaubat setelah dia mak1 hamun Hadi Fayyadh?

Published

on

Tular di media sosial mengenai Iqram Dinzly berikutan video durasi pendek nya bersama seorang lelaki dan difahamkan dalam video tersebut Iqram telah mngeluarkan kata kata yang boleh mengundang kearah kerosakan aqidah. Oleh yang sedemikian, PU Syed telah pun memberi kata kata nya, dan ramai juga selebriti yang lain menasihati masyarakat agar tidak melayani Iqram Dinzly dan mendoakan agar dirinya pulih rohani & jasmani.

Menerusi entri terbaru nya dalam halaman Instagram nya, Iqram menulis kapsyen yang dtuju ke pemain bola sepak, Hadi Fayyadh:

Kapsyen penuh daripada Iqram Dinzly:

Aduh si mangkok hayun @hadifayyadh_ ni konfem sedang dlm fana alam barzakh. Tak habis2 create buku alam barzakh cuma tunggu masa untuk jadi jenazah ?

Brother jangan acah ! Tak gentle lah private account baruah ? Meh aku nak bagi nak jdi Tuhan bagi kau hidayah .

Kau rasa kau waras ke buat buku menakut2kan kononnya Allah kurniakan hidayah pada kau yg tak abis2 bangkit isu pasal Alam Kubur Alam Barzakh & apa sajalah. Rasullullah saw sendiri pun tak tahu bila sebenar2nya kiamat tapi kau pulak dah macam acah maksom mereka cerita tinggi melangut alkononnya kau Allah pilih kurniakan jelajah barzakh dalam mimpi & berdakwah ? Bocah !

Mengemis perhatian ? Haha [ gelak orang kaya ] siapa skang yg mengemis fitnah pasal aku utk tarik perhatian ? Aku rasa kau yg sedang membutuh perhatian supaya kau jadikan ianya tarikan dan kau akan terbitkan buku buku kau yg banyak bikin ramai jiwa anak muda kecelaruan ? Eih silap kembali ke pangkal jalan ?

Aku rasalah ni aku rasa … kau yang sedang “sakit “ otak & sakit jiwa . Sebab kau lontar tanpa bertemu serampang mata. Kau tak kaji mahupun bertanya tanpa usul periksa , maka oleh itu aku haramkan apa sahaja tentang diri aku kau jejaki atau pamerkan dan jujur aku cakap kau bukan layak aku untuk bercerita pasal Aku wahai kepala bana !

Aku risau kau akan jadi gila yang tiada ubatnya nanti atas kebangangan kau bercerita reka !

Nota khas buat pentaksub mimpi acah kononnya hebat belaka : Maaf seluruh keturunan kau aku haramkan kau jejaki pasal aku ya.

Namun, rata rata peminat Iqram Dinzly meminta dirinya agar bertenang dan sabar, ada juga yang minta segera bertaubat:

“Astaghfirullah bang, bertaubat serta banyakkan istighfar. ambik wuduk serta berdoa supaya dijauhkan daripada benda” sesat macamni. spread the positively”

“Seumur hidup saya tak pernah jumpa manusia yang mengaku dia tuhan.Firaun masa dia mengaku tuhan,iblis pun lari dri berdamping dgn firaun sbb takut kemurkaan Allah.Apa bukti yang abang ni Tuhan!.Please back to the right way.Pintu taubat masih lagi dibuka.”

“Mengapa laaaa nk panas barang dan mulut tk reti nk ckp yg elok. Tk salah bwk bertenang adek satu ni.”

Walau apa pun, min rimbabara harapkan orang ramai agar mendoakan kebaikan buat Iqram Dinzly. Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: IG

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara