Connect with us

Entertainment

‘Tipu-Tipu’ Cucuk Vaksin Viral Lagi! – “Dah Cucuk Tapi Tak Tekan Pun Picagari Tu!”

Published

on

Sejak semalam tular video seorang wanita yang pergi mendapatkan sunt1kan vaks1n secara pandu lalu tetapi picagari tidak ditekan oleh petugas kesihatan.

Sungguhpun j4rum sunt1kan kelihatan menembusi kulit penerima vaks1n, tetapi menerusi video dipaparkan, petugas kesihatan dilihat seperti tidak menekan picagari yang mengandungi dos v4ksin.

Selepas j4rum sunt1kan dikeluarkan, cecair (yang dipercayai vaks1n) dalam picagari masih jelas kelihatan kerana penanda hitam di dalam picagari tidak berganjak.

Yang menjadi tanda-tanya warganet apabila petugas yang lengkap dengan PPE itu menutup semula picagari dipegangnya.

Kerana menurut mereka, kebiasaannya petugas kesihatan akan terus membuang picagari yang sudah digunakan ke dalam tong hazard.

Video tular tersebut turut dikongsi bekas penyampai berita dan penyanyi Iesya Toh menerusi laman sosial Instagram (IG)nya.

Menerusi ruangan rata-rata pengguna laman sosial memohon agar perkara tersebut disi4sat untuk dibuktikan kesahihannya.

Warganet turut menyatakan kekesalan sekiranya benar penerima v4ksin itu tidak disunt1k kerana ia merupakan satu pembohongan dan penganiayaan.

“Adoiii tak tekan langsung. Kenapa ya sampai macam ni? Bukan 1, 2 k3s. Dah tengok banyak juga macam ni….Nak tahu juga jawapan ni????,” tulis seorang warganet di ruangan komen IG Iesya Toh.

“Apa masalahnya KKM or fr0ntliner kena buat macam ni eh?? Vaks1n ni ada ke tak ? Cukup ke tak? Sangat clear nampak yang fr0ntliner tu tak tekan pun dos v4ksin tu,” tulis seorang lagi.

Bagaimanapun sehingga kini masih belum ada pengesahan mengenai perkara sebenar yang berlaku.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Iesya Toh (@iesya_toh)


Sebelum ini pernah tular seorang individu terk3jut apabila mend4kwa menerima sunt1kan vaks1n jenis Pfizer ‘kosong’ ketika mendapatkan suntik4n di H0spital Banting.

Individu berkenaan mend4kwa hanya menyedari perkara tersebut selepas menonton kembali rakaman video yang dibuat ketika proses berkenaan.

Katanya, selepas meneliti semula rakaman video tersebut dia mendapati pihak berkenaan tidak menekan jarum untuk memasukkan vaks1n ke dalam badan.

 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Sumber:gempak

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara