Connect with us

Entertainment

“Tak Payah Buat..” – Permintaan Sharnaaz kalau Salah Letak Dlm L0kap, kali Ni Ramai yg Setuju

Published

on

Foto: Nadir & Ustaz Ebit Lew

Hari ini, kec0h di media sosial apabila individu yang aktif membantu rakyat Palestin di Gaza, Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman menerusi platfom Telegram memberikan pandangan peribadinya tentang misi bantuan ke G4za oleh Ustaz Ebit Lew. Ujarnya, coretan tersebut hanyalah sebagai teguran yang boleh dijadikan iktibar dan pedoman bagi semua pihak.

Susulan daripada itu, pelakon dan usahawan terkenal Sharnaaz Ahmad menerusi Instastory tampil memberikan respon berhubung kenyataan yang telah tular hari ini.

Bincang elok-elok

Foto: Sharnaaz Ahmad 

Ujar pelakon Jebat ini, dia meminta ketiga-tiga pihak (Nadir, Ebit Lews & Caprice) untuk berbincang sebaik mungkin dan tidak menggunakan platfom media sosial untuk menceritakan perkara sebenar apa yang telah terjadi. Tambahnya lagi, tind4kan berkongsi di media sosial secara tidak langsung dapat mencem4rkan nama baik Malaysia berikutan ianya mudah diakses oleh seluruh pengguna media sosial.

Apa pun bincang elok-elok. Tak payah buat sesi pend3dahan kat media sosial macam ni. Yang burvk orang kita jugak m4lu lah haih nama Malaysia. Sapa salah sapa betul takyah jadi tontonan sekalian alam. Salah boh dalam lok4p yang betul teruskan perjuangan. Selesai.

Pada masa yang sama, Sharnaaz juga meminta ketiga-tiga individu ini untuk bermaaf-maafan antara satu sama lain dan bersama-sama membantu umat Islam yang terjejas.

Aku bercakap melalui pengalaman. Masa muda dulu aku buat macam Caprice buat. Tapi aku level peringkat negeri jelah dia level dunia.  Kepada Nadir, Ebit, Lew, Caprice sit down (duduk bersama) talk (cakap), forgive (maafkan), join together (bersama-sama). Tetapkan pendirian help Islam (bantu Islam) not distroy (bukan musnahkan).

Aku tak bijak bab agama. Tapi Islam unit bukan dalca. Sebab mereka ini lah Islam disayangi, jangan sebab mereka juga, Islam dibenci oleh mata luar.

Foto: Ebit Lew

Menerusi Instastory yang terakhir, Sharnaaz menjelaskan dia sama sekali tidak mahu mengetahui pihak mana yang benar dan sebaliknya. Apa yang dimahukan olehnya, cukup ketiga-tiga ikon ini berjaya mengharumkan nama Islam dan Malaysia di persada antarabangsa.

Kalau di tanya aku, aku takmau tau pun sapa salah. Yang aku nak tau, tiga-tiga bawa bendera Malaysia dan mengharumkan nama Islam dan Malaysia. Cukup takat itu permintaan aku. Ak sayang @Caprice aku sayang @EBitLew tapi dua-dua tak bagi aku fridge magnet.

Instastory penuh:

Sumber: Sharnaaz Ahmad  via ohbulan

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara