Connect with us

Entertainment

‘Semua Ini Sementara’- Komen Balas TMJ Kepada Asyraf Khalid Memang Makan Dalam

Published

on

Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail atau lebih mesra dipanggil TMJ (Tunku Mahkota Johor) merupakan putera sulung Sultan Johor sekarang, Sultan Ibrahim Ismail dan Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.

TMJ selalu menarik perhatian kerana sering berkongsi kehidupan mewahnya di Instagram. Selain itu, TMJ juga berkongsi aktiviti hariannya yang gemar bersukan dan bersenam bersama keluarga.

Sebenarnya, setiap foto-foto dan video yang dimuatnaik di akaun instagram @hrhcrownprinceofjohor telah memberi inspirasi kepada pengikutnya. Dari kereta mewah, pesawat peribadi sehinggalah jam tangan berjenama, gaya hidup TMJ cukup mengagumkan.

TMJ Jadi Inspirasi buat Asyraf Khalid 

Kehidupan mewah TMJ turut menjadi inspirasi kepada usahawan Asyraf Khalid. Anak tiri Dato Seri Siti Nurhaliza ini dilihat meninggalkan komen pada salah satu posting di Instagram TMJ.  Asyraf berkata, dia bercita-cita untuk menjadi kaya dan berjaya seperti TMJ.

“Style… anda adalah inspirasi bagi saya. Suatu hari, saya ingin menjadi kaya dan berjaya seperti anda, insyaallah”- komen Asyraf kepada TMJ

Tanpa mengambil masa yang lama, TMJ terus membalas komen Asyraf dan memberi nasihat yang menyentuh hati.

“@asyrafkhalid, terima kasih. Semua ini hanya sementara. Kurniaan Allah. Tiada ada mana-mana barang ini pun yang akan mengikuti saya ke kubvr apabila masa (kem4tian) saya sudah tiba.”- ujarnya

“Saya melihat kekayaan saya sebagai ujian dari maha kuasa. Sama ada saya mengingati Allah atau tidak. Adakah saya masih sedekah dan menolong orang miskin? Yang penting adalah tetap bersyukur dan tidak pernah lupa melakukan perbuatan baik. Pada akhirnya wang hanya sekadar kertas. Ketenangan jiwa adalah kunci hidup bahagia. Salam”- balas TMJ yang cukup menyentuh hati semua orang.

Dengan sikap merendah diri inilah TMJ sangat disayangi dan dihormati oleh rakyat. Ciri-ciri kepimpinan, merendah diri, prihatin dan  mesra dengan rakyat menyerlahkan istilah “raja dan rakyat berpisah tiada”.

Bagi mereka yang selalu mengikuti perkembangan TMJ, pasti akan tertarik dengan kisah, cerita dan beberapa perwatakan yang ditonjolkan oleh Baginda.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : murai.my

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara