Pelakon yang kini bergelar pendakwah bebas, Zul Yahya dik3cam oleh ramai netizen berikutan berkongsi pandangannya mengenai jumlah k3s COV1D-19 yang diramal oleh pakar kesihatan mampu mencapai 24 ribu sehari pada September kelak.

K3s 24 Ribu Sehari Boleh Dijangka 

Menerusi laman Instagram nya, Zul atau nama sebenarnya Zulkiffili bin Yahaya,48 berkata angka tersebut seperti boleh dijangka akan bertambah kerana menyifatkannya seperti sudah dirancang.

“hai! Saya datang dari masa depan nak bagi tahu pertengahan bulan 9 dan bulan 10 angka k3s akan bertambah menjadi 24 ribu sebab dah banyak yang order tau.macam sama sahaja watak dalam komik 2014 itu. Tengokkan saja” tulisnya

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70)


Susulan itu, pelbagai pandangan telah diberikan oleh netizen yang mengikuti status tersebut termasuklah meng3cam kenyataannya. Malah, seorang netizen telah mend3dahkan bahawa w4bak C0VID-19 sememangnya adalah benar kerana ibu dan adiknya telah dij4ngkiti wab4k berkenaan.

Komen Zul Tidak Sensitif 

pergi hospital masih bernyawa duduk hospital hilang nyawa zul yahya 60f5019962e27

Bagaimanapun, balas Zul dia mempersoalkan lokasi kem4tian peny4kit C0VID-19 dengan beranggapan bahawa mereka yang dis4hkan pos1tif masih berny4wa sebelum mendapatkan rawatan di h0spital. Namun, ketika mendapatkan rawatan, mereka ini telah pun disahkan men1nggal dun1a.

“M4ti kat mana ye? Dekat rumah ke h0spital? Pergi h0spital masih berny4wa, duduk h0spital hil4ng ny4wa” komen Zul

Dalam pada itu di laman Twitter, tular tangkap layar mengenai komen Zul tersebut yang dilihat kurng s3nsitif.

pergi hospital masih bernyawa duduk hospital hilang nyawa zul yahya 60f50199d4942

Malah ada diantaranya menyifatkan kenyataan pelakon itu seperti tidak bijak dan berharap agar orang ramai tidak terpengaruh dengan status yang dimuatnaiknya.

 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Sumber:murai.my

Previous articleNadir D4kwa Cara Team Ustaz Ebit Lew Masuk Ke Gaza Sal4h?
Next articleBukan Buka Aib, Wanita Kongsi P3rit Jadi Penghuni Henry Gurney Sebagai Pedoman

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here