“Penantian telah pon berakhir…”- Kongsi video kumpul duit kawin tapi lain yang jadi tumpuan buat semua merem4ng

Menerusi satu klip yang menceritakan kisah keperitan dan kesabaran seorang pemuda mengumpul duit kawin memberikan hasil yang cukup menakjubkan.Berkat doa ahli keluarga khususnya ibu bapa beliau menjadikan hidup beliau berubah dengan menjadi seorang suami dan berhasil membanggakan ibu dan bapa beliau. Lagi menakjubkan ketika beliau dan ahli keluarga sedang mengira wang untuk pernikahan beliau, suara merdu adik beliau menjadi bualan ramai kerana suara yang dilontarkan ketika menyanyi seolah olah adik beliau sedang bertaranum…

Difahamkan, rakaman beliau yang mengumpul wang utnuk pernikahan beliau pernah tertular suatu ketika dahulu dan ramai yang tidak mnyangka kini simpanan yang dikumpul beliau dengan hanya menggunakan tabung buluh membuahkankan hasil yang cukup hebat. Lagi menarik apabila suara dua orang adik beradik beliau menjadi tumpuan ramai kerana begitu merdu dan sedap didengar walaupun mereka menyanyikan lagu tersebut beramai ramai..

Tontonan penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Pelbagai komen yang menarik seperti :

@BEDAH_AHMAD:effort nak menghalalkan tu sgt besar. Allah lorongkan jalan dengan mudah untuk yg ikhlas. semoga berbahagia sampai syurga buat adik berdua

@keh:suara sis tuu sedap sampai tengok ulangii

@𝘼𝙋𝙄𝙕 𝙭 𝙀𝙓𝘾:akak tdung biru dgn hijau tu team marhaban puteri umno ka

@abeydin587:Terinspirasi bang.Sy bagitaw kat bini, dia pun kagum.Dia bgitaw abg cuba lah simpan kalo nak kawin lagi . Sy ckp insya Allah , trus dia jeling sy

@NotYourAmirrrrrr!!:One day nk ada perempuan yg nampak usaha aku mcm ni… bukan senang nk simpan

@manis:not someone said penantian versi tarannum

@MakHakims:alhamdulillah semoga jadi suami yg baik dan dapat isteri yg membahagiakan dunia akhirat

@Riey Ziela Riey Ziel:terbaik bang…..hasil titik peluh sendiri….ni bru btul….smga kekal ke akhir hayat…..

Akhirnya, berkat beliau yang begitu tekun dan tidak pernah erti kalah, beliau sudah bergelar suami kepada seorang wanita yang dikatakan begitu beruntung kerana sikap suami yang begitu sabar menahan tohmahan yang diberikan. Pernikahan tersebut menjadi bahan bualan keluarga tersebut sehingga kini dan banyak memberi pengajaran untuk mereka yang ingin mendirikan rumahtangga..

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram..

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*