Connect with us

Viral

Demi Sesuap Nasi, Pak Cik Ini Kerah Kudrat Jalan Kaki Jual Aiskrim RM1 Sambil Pikul Tong

Published

on

Wang ringgit merupakan satu perkara yang sangat penting bagi seseorang untuk menampung kos sara hidup yang semakin tinggi mengikut peredaran waktu.

Meskipun sudah menginjak usia emas, segelintir individu sanggup mengerah kudrat yang semakin pudar demi meraih pendapatan bagi menyara kehidupannya telah membuatkan ramai yang mengalir air mata sebak.

Itu dilakukan seorang lelaki warga emas yang menggunakan sepenuh tenaga bagi menjual aiskrim di sekitar perkampungan yang terletak di Tawau, Sabah.

Kisah pakcik itu dikongsi seorang pengguna Facebook, Nurdiana Mohd Rapi menjadi salah seorang pelanggan sekali gus sebak memikirkan nasib orang tua tersebut.

Menurut Nurdiana, lebih mengundang rasa kasihan apabila pakcik tersebut berjalan dari kampung ke kampung sambil mengangkat tong aiskrim di bahu kanannya.

“Berbaju hitam, bermask dengan kudrat tak seberapa angkat tong pink di bahu kanannya, tangan kiri memicit honnya. Allahuuuu, automatik terus sebakk!

“Tak fikir apapa, terus teriak pacik tu . Tanya dari mana , dia jawab dari Kg Pukat berjalan kaki sampai ke Logpond terus putar sampai ke sini. Jalan kaki Pakcik ? Jawabnyaa YA !!

“Terus mengalir airmata bahh sebab bapa ku sendiri berdiri di sebelahku tengok dalam tongnya. Pulun habis jualannya, terus minta dia balik ke rumah,” tulisnya.

Selain itu, Nurdiana juga meminta orang ramai untuk membeli jualan yang berharga hanya RM1 itu sekiranya terserempak pakcik berkenaan di tepi jalan.

“Sedap jugakk aiskrimnyaa. Anggap lah sebagai bantuan kecil kita untuk dia . Dia tinggal di Jalan Kelapa, naik bas lepas tu turun mana mana kampung dan teruskan cari rezeki dengan berjalan kaki jaa,” katanya.

Perkongsian daripada pengguna lain…

Masa aku tulis ni pun masih sebak aku rasa

Baca pun dah sebak

Semoga dimurahkan rezeki pakcik

Apa kata anda? Dah baca, sila share dan komen yang baik baik. Terima kasih

Sumber: Siakap keli & OMM

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara