Connect with us

Entertainment

Merayu Minta Tuan Kedai Beli, Pemuda Terdes4k Jual T0ng g4s Demi S4ra Ibu Bapa

Published

on

Baru-baru ini, seorang wanita yang sedang berniaga di kedai didatangi oleh seorang pemuda yang membawa t0ng g4s untuk dijual.

Gelagat pemuda itu sudah tentu membuatkan ramai berasa pel1k kerana situasi tersebut jarang berlaku, lebih-lebih lagi pemuda berkenaan dilihat seperti sedang ‘sus4h hat1’.

Namun, siapa sangka rupa-rupanya tersembunyi kisah sedih di sebalik perbuatannya itu.

Menerusi perkongsian video yang dimuat naik oleh @rinie1181 di aplikasi TikTok, pada awalnya pemuda itu seg4n untuk memberitahu masalah yang dialaminya apabila ditanya kenapa mahu menjual t0ng g4s itu.

Selepas berbual buat beberapa ketika dan melihat kesedihan pada r4ut wajahnya, barulah pemuda itu mended4hkan masalah sebenarnya.

Sambil menahan air mata, pemuda itu berkata dengan nada s4yu bahawa dia ingin wanita itu membeli t0ng g4s berkenaan kerana ingin meny4ra orang tuanya.

Selain itu, dia turut mer4yu agar wanita yang juga merupakan tuan kedai tersebut, membeli t0ng g4s yang dijualnya berkenaan.

Menurut pemuda itu lagi, dia terpaksa melakukan perkara tersebut kerana risau akan keadaan ibu bapanya tambahan lagi apabila dia tidak dapat bekerja setelah tempat kerjanya ditutup kerana PKP.

Simpati akan nasib pemuda tersebut, wanita itu membeli jualannya dan memberi beberapa barang keperluan supaya sedikit sebanyak dapat membantu mer1ngankan beb4nnya.

Perkongsian terbabit telah meraih pujian netizen yang mana rata-rata mereka memuji tindakan wanita itu.

Malah, ada juga yang mempersoalkan ke mana hilangnya wakil rakyat yang sepatutnya menjadi orang bertanggungjawab membantu rakyat yang dalam kesusahan.

Sumber: KLMenjerit Video

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : https://www.motifviral.dnqj.my/

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara