Connect with us

Viral

“Member mngandung..” Kereta brpusing 4 kali Lpas h!lang kawalan, Tpi Drive Sempat Lgi OOTD- ‘Macam lawa pula highway ni’

Published

on

CUACA hujan lebat menjadi salah satu punca utama berlakunya kemal.an.gan di jalan raya.

Itulah yang terjadi kepada seorang gadis yang hilang kawalan sebelum terbabas ketika memandu sebuah kereta jenis Perodua Myvi.

Rakaman video yang dimuat naik oleh gadis berkenaan memaparkan keadaan kereta itu selepas berlakunya kemalangan di kilometer 234.9 Lebuhraya Pantai Barat.

Berkongsi cerita kepada mStar, Nur Hanani Hazlan, 18, berkata kemalangan berlaku sewaktu dia memandu kereta milik teman lelakinya, Muhd Faiz Hakimi Mohd Fadzil, 20.

Gadis itu ditemani empat rakannya yang ingin berjumpa dengan kawan mereka yang berada di Beruas, Perak pada 28 September lalu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa tu saya memandu dengan empat orang kawan dari Setiawan ke Beruas… hujan lebat sangat dan saya pula memang sejenis yang tak boleh bawa kereta waktu hujan.

“Saya tak perasan ada lopak air, kemudian kereta hilang kawalan dan berpusing sampai terlanggar divider. Alhamdulillah kawan-kawan semua tak ada apa-apa, cuma seorang sahaja yang terluka pada bahagian bibir.

Nani (gambar kiri) memandu kereta milik teman lelakinya untuk bertemu rakannya di Beruas.

“Kereta pula ada beberapa kerosakan pada rim tayar dan cermin tingkap bahagian penumpang belakang belah kiri itu pecah,” katanya yang menetap bersama keluarganya di Station 18, Ipoh, Perak.

Mesra disapa Nani, dia berkata, perkara pertama yang terlintas di fikirannya selepas insiden itu adalah keadaan salah seorang rakannya yang sedang ha.mil tujuh bulan.

Mereka kemudiannya dibantu oleh seorang lelaki India yang menelefon ambulans untuk membawa rakannya yang tercedera ke Hos.pital Seri Manjung di Perak..

“Masa tu memang semua orang pa.nik sebab risau.kan salah seorang kawan kami yang sedang mengan.dung dan kereta masa tu berada di tengah-tengah highway.

“Nasib baik ada seorang abang India ni datang tolong tengokkan dan telefon ambulans, saya pula alihkan kereta ke tepi jalan. Sementara menunggu tu po.lis pun sampai.

Seorang lelaki berbangsa India (kiri) membantu mereka dengan menelefon ambulans.

“Tak lama kemudian Faiz pun sampai, nasib baik dia tak marah pun bila dapat tahu yang keretanya kema.lang.an. Cuma risa.u je la kalau ada apa-apa yang terjadi pada kami.

“Lepas po.lis dah ber.edar barulah amb.ulans sampai, kawan saya yang me.ga.ndung dan luka di bahagian bibir tu dibawa ke hos.pital untuk buat pemeriksaan dan rawatan lanjut,” katanya yang bekerja sebagai operator kilang di sebuah syarikat yang terletak di Gunung Rapat.

Bagaimanapun, apa yang membuatkan videonya meraih hampir 500,000 tontonan di TikTok ialah, Nani masih lagi terfikir untuk mengambil gambar outfit of the day (OOTD) selepas berdepan insi.den mengerikan itu.

Gadis yang berasal dari Ipoh, Perak itu mengakui meminta rakannya Nur Irdina Faizal, 18, untuk mengambil gambar sementara menunggu trak tunda kereta sampai ke lokasi kejadian.

“Faiz yang tolong uruskan kereta untuk towing sebab kereta dia ada mendaftar insu.rans.

“Jadi kami yang lain ni tunggu je la, tiba-tiba saya terfikir macam lawa pula kalau bergambar dekat highway ni.

Pesanan saya untuk pemandu lain kalau ada rabun atau silau, tak boleh bawa kereta waktu hujan tu lupakan je la niat nak teruskan pemanduan.

NUR HANANI HAZLAN

“Lagipun kami sebenarnya memang ke Beruas sebab nak jumpa kawan dan rancang sesi ambil gambar, tapi tak dapatlah bila dah jadi macam ni. Saya pun minta Irdina tolong ambil gambar OOTD di tepi highway,” katanya sambil menambah, Faiz juga turut membantu mengambil beberapa keping gambar mereka.

Menurut anak keempat daripada lima beradik itu, dia akan lebih berhati-hati selepas ini jika mahu memandu ketika cuaca hujan.

Nani juga menasihatkan pemandu lain supaya tidak mengambil risiko seperti apa yang dilakukan olehnya.

“Lepas acci.dent nak kata serik tu tak la, tapi kalau nak masuk highway saya akan suruh orang lain je yang bawa kereta bila cuaca hujan.

Nani (baju hitam) mengajak rakannya untuk mengambil gambar di tepi lebuh raya sementara menunggu trak tunda kereta.

“Pesanan saya untuk pemandu yang lain kalau ada rabun atau silau, tak boleh bawa kereta waktu hujan tu lupakan je la niat nak teruskan pemanduan.

“Lebih baik kita bagi je orang yang lebih expert untuk bawa kereta waktu hujan lebat sebab benda macam ni memang tak dapat dija.ngka,” katanya.

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Simber: Mstar

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara