Connect with us

Artis

“Mak anggap abg kau ni tak khwin..” Ali Puteh Ded4h Kata2 Ter4khir Arw4h Ibu Berkaitan B4lu Arwh Abam.

Published

on

Ibu kepada pelawak popular, Allahyarham Abam Bocey dan Ali Puteh iaitu Sabariah Arshad, pada 1 Oktober lalu telah menghembuskan n4fas ter4khir akibat ser4ngan asm4 dan komplik4si pelbagai peny4kit.

Ketika ditemubual wartawan Melodi, Ali Puteh meluahkan rasa syukur urusan pengebvmian ibu berjalan lancar. Dia sebagai seorang anak, reda dengan pemerg1an itu.

ali puteh
Menjawab kepada pertanyaan wartawan mengenai anak arw4h Abam, Ali berkata arw4h ibunya tidak ada berjumpa langsung dengan cucunya itu. Menurutnya, sekatan perjalanan akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) menyukarkan lagi mereka untuk bertemu.

Kongsi Ali, sampai satu tahap iaitu sebulan sebelum ibunya meningg4l dunia, ibunya berkata;

Mak dah tak kisah. Mak dah tak heran. Mak tak dapat tengok pun tak apa lah. Kalau kata mak pergi nanti pun, mak tak dapat tengok pun mak reda. Untuk hilangkan r1ndu mak ni, mak anggap abang kau ni tak kahwin.

Abang kau tak ada tinggalkan zuri4t. Kalau fikirkan ada zuri4t, nanti terlampau ris4u dan rindu. Kita doa yang baik-baik je untuk anak dia dekat sana.

Katanya lagi, semasa pem3rgian ibunya baru-baru ini, dia hanya fikir untuk menyelesaikan urusan pengebvmian dengan segera. Dia tidak berhubung dengan sesiapa memandangkan satu Malaysia sudah tahu mengenai khabar itu.

Memang tiadalah. Panggilan atau datang menziarah jenaz4h memang tak ada. Kalau tak datang tak apa, mungkin nanti selepas selesai nak pergi tengok kvbur ke apa terpulang. Saya tak ada simpan dalam hati.

Ketika ditanya mengenai kemelut sehingga tidak dapat berjumpa anak saudara, Ali berkata sebagai bapa saudara dia hanyalah manusia biasa yang tidak lari daripada melakukan kesilapan. Dia hanya mampu berdoa dari jauh.

Orang cakap saya lepas tangan, orang cakap saya tak tengok, tak berikan nafkah apa semua. Sebenarnya satu Malaysia mungkin belum faham. Kita tengah urusan mahkamah.

Orang kata faraid dah selesai, orang kata hukum di mahkamah dah selesai. No.. belum selesai.

Ali turut menjawab tuduhan netizen yang mengatakan dia lepas tangan terhadap zuriat yang ditinggalkan arwah Abam. Jelasnya, urusan mahk4mah di antaranya dan Nor Hidayah sebenarnya masih belum selesai. Dia berharap semuanya selesai dengan segera.

Dalam masa sama, w4rtawan turut mendapatkan respon Hidayah mengenai pemerg1an ibu mertua namun dia menolak untuk memberikan sebarang komen. Anaknya, Syed Uthman Hamzah kini sudah pandai mengenal huruf, nombor dan al-Quran. Malah, Syed Uthman turut mempunyai karakter 100 peratus seperti arw4h Abam.

Video penuh:


Kredit: Melodi | Youtube TV3 Malaysia Official

Sumber: Oh Media, newspartnerlive

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara