Connect with us

Entertainment

Diva AA cadang penj4ra, netizen cadang bersih t4ndas, cuci l0ngkang. Tapi komen Fadzil Zahari memang ‘win’

Published

on

PETALING JAYA – Nama selebriti sensasi, Neelofa sekali lagi sohor kini (trending) dalam Twitter susulan sebuah video rakaman sambutan hari raya keluarganya tular sejak semalam.

Namanya menjadi bahan bualan hangat netizen selepas muncul dalam lebih 6,000 ciapan Twitter hari ini.

Nama selebriti berniqab itu sekali lagi sohor kini dalam Twitter.

Rata-rata netizen melahirkan rasa kecewa dengan tindakan keluarga bekas pengacara MeleTOP itu disaat ramai yang tidak dapat berhimpun dengan keluarga pada hari raya.

Malah, ada juga netizen berharap agar selebriti berniqab itu menunaikan janjinya untuk menjadi individu yang lebih baik dan menjaga sensitiviti masyarakat.

Antara luahan dan teguran netizen terhadap Neelofa.

“Berapa kali hendak panggil dia ke balai polis? Harap kesilapan kali ini menyedarkan dia sekeluarga,. Cukuplah Neelofa,” tulis seorang pengguna Twitter.

“Noor Nabila yang kongsi video, nama Neelofa yang sohor kini,” tegur seorang lagi netizen.

“Tolonglah beri h.ukuman berat kepada dia sekeluarga. Ini kali keberapa dia l.anggar prosedur operasi standard (SOP)?,” ujar seorang lagi pengguna Twitter.

Dalam pada itu, hari ini, beberapa ahli keluarga pemilik jenama tudung Naelofar itu telah hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields hari ini.

Kosmo! hari ini turut melaporkan pihak polis telah bakal menjalankan s.iasatan selepas menerima sebuah laporan d.akwaaan Neelofa dan keluarga ingkar SOP kerana berkumpul pada sambutan hari raya di sebuah rumah di Taman Tun Dr. Ismail baru-baru ini.

Siasatan awal mendapati video tular yang berdurasi selama 26 saat itu memaparkan beberapa ahli keluarga selebriti berkenaan didapati berkumpul di sebuah rumah pada 1 Syawal lalu.

Difahamkan video tersebut dimuat naik oleh kakaknya, Noor Nabila namun telah dip.adam tidak lama kemudian.

Untuk rekod, ini bukan merupakan kali ketika nama Neelofa terpalit dengan isu pel.anggaran SOP.

Sebelum ini, dia dan suaminya, Haris Ismail turut dipanggil pihak polis bagi memberi keterangan berhubung d.akwaan mereka berada di premis menjual karpet di Pusat Perniagaan di Nilai 3, Negeri Sembilan pada 2 Mei lalu.

Terdahulu, Terdahulu, Neelofa dan beberapa ahli keluarga lain dikenakan kompaun berjumlah RM60,000 atas kesalahan m.elanggar SOP pada majlis perkahwinan yang berlangsung pada 27 Mac lalu.

Selain itu, kompaun tersebut termasuklah kesalahan salah guna kebenaran merentas negeri atas urusan kerja ke Pulang Langkawi, Kedah baru-baru ini.

Netizen cadang Neelofa, keluarga ‘dihu.kum’ bersih t4ndas, cuci l0ngkang

:”Jangan kompaun setakat ratus ribu tu, senang-senang je dia bayar. Sepatutnya mahkamah hukum, masukkan adik-beradik dia ni dalam kerja-kerja kemasyarakatan sampai beratus-ratus jam. Tukar-tukar tempat, hari ni bersihkan tandas masjid, esok tandas awam, lepas tu cuci wad kecemasan, bantu abang polis jaga sekatan jalanraya.

Demikian tulis seorang warganet mencadangkan hukuman yang lain mungkin sesuai dikenakan kepada

selebriti sensasi, Neelofa, 32, dan keluarganya berikutan kesilapan sama yang berulang kali dilakukan selain mengenakan jumlah kompaun yang tinggi.

Hasil tinjauan Harian Metro terhadap komen ditulis netizen di media sosial juga mendapati kebanyakannya menganggap Neelofa dan keluarga mempunyai ‘p.enyakit’ sukakan perhatian daripada orang ramai.

“Attention seekers akan sentiasa buat hal agar ‘populariti’ dirinya tidak hilang dari radar peminat atau orang awam,” ujar seorang netizen.

“Dia ni ada p.enyakit yang sukakan perhatian. Lepas ni pasti ada lagi. Peliknya dalam rumahnya tinggal beberapa keluarga. Masa ada satu siaran yang tunjuk rumahnya, tak ada lak ahli keluarga tu,” kongsi seorang warganet lagi

“Dah kata dah, dia ni laki bini, sefamili elok dipenjarakan je ikut kesalahan, atau buat kerja-kerja amal macam cuci longkang, kutip sampah, biar rakyat yang ikut SOP ni tengok diaorang buat kerja-kerja tu,” tulis netizen.

“Nampak sangat macam tak endah dan mencabar ditetapkan. Mungkin setakat denda tiada masalah,” tulis seorang lagi warga maya.

Sejak semalam, Neelofa bersama suami serta ahli keluarga menjadi perhatian warganet di media sosial apabila tersebar pula video pendek meraikan kemeriahan Aidilfitri secara berkumpul, baru-baru ini.

Video berdurasi 27 saat dengan kapsyen “1 Syawal yang penuh mulia” itu, menyaksikan kakak Neelofa, Noor Nabila sedang bersalaman dengan ibu bapanya, dipercayai ‘terlepas’ dikongsikan seketika oleh Nabila di Instagram Story, sebelum dipadamkan.

Rata-rata netizen kembali ‘panas hati’ dan be.ngang dengan Neelofa termasuk ahli keluarganya. Malah, usahawan terkenal itu disifatkan sangat berani m.elanggar undang-undang yang sudah beberapa kali dilakukannya.

Belum lagi reda isu merentas negeri yang dilakukan pada Ramadan lalu ke Pusat Perniagaan Nilai 3, Negeri Sembilan bagi membeli karpet, sekarang timbul pula kisah baharu berikutan mel.anggar prosedur operasi standard (SOP) Aidilfitri yang ditetapkan.

Terdahulu, Neelofa dan keluarganya dikenakan kompaun sebanyak RM60,000 atas kesalahan kegagalan mematuhi SOP penganjuran majlis sosial serta mel.anggar kebenaran merentas negeri.

Pada 27 Mac lalu, Neelofa selamat bernikah dengan suaminya, Haris atau lebih dikenali PU Riz, dan kemudian pasangan ini ke Langkawi, Kedah atas urusan perniagaan, tetapi mencetus sensasi apabila banyak aktiviti dibuat mereka seperti berbulan madu.

Sehubungan itu, sebelum sambutan Aidilfitri baru-baru ini kerajaan mengumumkan selain tidak boleh merentas negeri dan daerah, tidak dibenarkan juga sebarang aktiviti kunjung-mengunjung pada hari raya sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksana.

Fadzil Zahari masuk komen

Dalam pada itu, suami kepada Yana Samsudin mencadangkan Neelofa juga membuat IG Story jika terpaksa d3nda mencuci longkang

‘Saya nak dia dipenj4rakan’ – Azwan Ali

Kuala Lumpur: Pengacara dan selebriti k.ontroversi, Azwan Ali meminta kerajaan bertindak tegas memenjarakan Neelofa atas kesalahan berulang kerana pelanggaran prosedur operasi standard (SOP) ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan untuk memerangi C0vid-19.

Ia berikutan tular di media sosial video selebriti popular itu meraikan Aidilfitri bersama keluarganya biarpun mereka tinggal berasingan.

Azwan berkata, dia lantang mengecam Neelofa atas tanggungjawabnya sebagai rakyat Malaysia.

“Ini bukan soal selebriti tegur sesama selebriti. Jangan tanya apa d.osa Neelofa kepada saya. Tanya dia, apa yang dia buat Diva AA (Azwan) marahkan dia sangat?

“Dia antara selebriti yang sering dikecam teruk oleh Diva AA. Tanya pada dia, apa d.osanya yang saya dendam sampai m.ati? Itu persoalan yang perlu, dia jawab.

“Kec4man yang berlaku sekarang bukan kerana soal selebriti. Ini soal undang-undang, soal negara yang bermaruah,” katanya kepada Harian Metro.

Azwan juga beranggapan kerajaan bertindak pilih kasih dalam menjatuhkan h.ukuman terhadap rakyatnya.

“Orang ini boleh dan orang itu tak boleh. Undang-undang apa namanya? Saya antara rakyat yang akan habis-habisan bercakap berkenaan undang-undang.

“Kalau Diva AA (saya) buat salah, laju sahaja masing-masing menggelupur buat laporan polis, suruh tangkap saya dan masukkan dalam p.enjara. Esoknya, terus naik turun mahkamah.

“Kenapa apabila Neelofa, diabaikan begitu saja. Apa hebatnya dia? Apa sumbangan dia pada negara dari segi industri hiburan?,” katanya.

Pengacara berpengelaman ini mempersoalkan apa sumbangan besar Neelofa yang boleh dibanggakan.

“Setakat jadi pengacara program MeleTop, apalah sangat. Ini saya buat Juara Lagu, hasilkan drama Lontong dan buat macam-macam karya, sekejap saja kena tangkap dan did.akwa di mahkamah.

“Neelofa boleh pula terlepas. Jangan bagi rakyat bertambah m.arah. Malaysia sekarang diambang keh.ancuran, kenapa biarkan perkara ini berlaku?,” katanya.

Azwan mend.akwa tindakan penguatkuasaan yang lemah membuatkan dia memberontak dalam perkara ini.

“Saya adalah orang pertama yang nak dia dip.enjarakan. Saya tak perlukan sokongan ramai dalam perkara ini. Ia adalah pendirian saya sebagai rakyat marhain.

“Saya rakyat yang ada hak di sisi perlembagaan persekutuan. Dah ada undang-undang berkenaan akta peny.akit ber.jangkit, kenapa tak dilaksana atau dikuatkuasakan?

“Menteri sendiri yang kata tiada pilih kasih atau kompromi terhadap mereka yang l.anggar peraturan. Neelofa juga dah banyak kali buat hal sekali gus dia ego dan keras kepala,” katanya.

Terbaharu, Neelofa dan ahli keluarganya ini menimbulkan suasana b.engang di kalangan warganet yang rata-rata sanggup berk.orban tidak mengunjungi ibubapa dan sanak saudara serta menziarah kub.ur bagi mengekang dan memutuskan rantaian C0vid-19.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Limauasamboi

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara