Connect with us

Entertainment

Ditvduh Mer*gol, Ini Tindakan Yg Diambil Da’i Syed Terhadap Pengguna Twitter @ainnunnnajwa!

Published

on

Pendakwah muda, Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Twitter, @ainunnnajwa yang did4kwa memfitn4hnya mer0gol seorang gadis.

Laporan itu dibuat di Balai Polis Mutiara Damansara, Petaling Jaya, Selangor sekitar jam 5.45 petang tadi, susulan pemilik akaun berkenaan mendakwa rakannya mengalami tr4uma selepas menjadi m4ngsa rog0l pendakwah itu.

Kes4l dengan tvduhan berkenaan, Syed, 25, berkata, laporan polis itu dibuat untuk membersihkan nama baiknya, selain melindungi dirinya daripada dikaitkan dengan d4kwaan tidak berasas itu.

“Tudvhan itu terlalu berat dan menj4tuhkan m4ruah serta reputasi saya. Saya terkeejut dengan tvduhan itu dan menyifatkan ia sebagai fitn4h paling bvruk yang pernah saya hadapi selama menjadi pendakwah.

“Saya memandang serius perkara ini dan berharap pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan lanjut kerana dakwaan itu mencem4rkan nama baik saya,” katanya.

“Saya berharap isu ini dapat diselesaikan dengan segera kerana ia menc4larkan m4ruah saya dan keluarga.

“Saya anggap k0ntroversi ini sebagai dug4an dalam saya menjalankan tanggungjawab untuk menyalurkan mesej Islam,” katanya.

Terdahulu tular di laman sosial sosial Twitter bebenang seorang pengguna laman sosial menggunakan nama @ainunnnajwa yang mendakwa sahabatnya menjadi m4ngsa r0gol peserta program Da’i musim ke-4 pada tahun 2016 itu.

Sumber: Gempak

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara