Connect with us

Entertainment

Dah Teruk Kena C4kar Pun Tetap Nak Bela Kucing Lagi.. Semangat Adik Ini Buat Rmai Rasa Kagum..

Published

on

MAL4NG tidak berbau!

Siapa sangka seorang pencinta kucing juga akan mengalami peristiwa hit4m gara-gara si bulus.

Menerusi beberapa foto yang tular di media sosial, wajah seorang kanak-kanak dapat dililhat mempunyai beberapa kesan luk4 akibat dic4kar oleh seekor kucing li4r.

Ibu kepada kanak-kanak berkenaan, Norkamaliah Nordin berkata, insiden yang menimpa anaknya Muhammad Adam Harith Husyazi yang berusia sembilan tahun itu berlaku pada Ahad lalu.

Adam mempunyai kesan luk4 di muka, kepala dan telinga.

Ketika kejadian, wanita berusia 36 tahun itu memberitahu anaknya sedang bermain dengan seekor anak kucing peliharaan di luar rumah mereka di Nibong Tebal, Pulau Pinang.

“Ketika itu Adam (panggilan anak) didekati oleh seekor kucing liar. Adik Adam kemudian membawa masuk anak kucing tu ke dalam rumah.

“Sementara itu, Adam pula mahu memberi makanan kepada kucing li4r tu. Ketika itulah Adam dic4kar dengan kucing jantan,” ujar ibu kepada lima anak itu kepada mStar.

Norkamaliah berkata, kemungkinan kucing li4r tersebut berasa ter4ncam sebelum bertindak menc4kar Adam yang merupakan anak ketiga daripada lima beradik itu.

Adam dibawa ke klinik kesihatan untuk mencuci luka.

“Saya berada di dalam rumah ketika itu, manakala suami pergi ke kedai. Anak-anak beritahu Adam kena c4kar dengan kucing dan saya ingatkan kena c4kar biasa.

“Bila saya tengok muka Adam berdarah, saya yang bert3riak dan automatik air mata saya mengalir, rasa nak pengs4n. Tapi Adam hanya men4ngis sekejap dan cuma mengadu rasa p3dih di muka,” ujarnya sambil menambah anaknya itu segera dibawa ke Hospital Sungai Bakap bagi mendapatkan rawatan.

Adam siap berpesan kat ayah dia j4ngan pvkul kucing yang c4kar dia sebab dia sayangkan kucing.

NORKAMALIAH NORDIN

Menurut suri rumah itu, anaknya mengalami kec3deraan di kepala, muka, telinga dan badan, namun bersyukur kerana keadaannya beransur pulih.

“Tiap-tiap hari kami bawa Adam untuk cuci luk4 di klinik kesihatan. Ris4u juga kalau Adam kena j4ngkitan kum4n akibat dic4kar oleh kucing li4r,” tambahnya.

Antara kucing yang dibela Adam di rumah.

Walau bagaimanapun, kata Normaliah, anaknya yang merupakan murid darjah 3 pada tahun ini tidak berasa f0bia dengan kejadian yang menimpanya.

“Lepas dapat rawatan di hospital tempoh hari, Adam boleh terus peluk kucing kepunyaan saudara dia. Ingatkan dia f0bia, tapi tak langsung.

“Adam siap berpesan kat ayah dia jangan pvkul kucing yang c4kar dia sebab dia sayangkan kucing. Saya tengok Adam relaks, siap boleh tidur dengan kucing-kucing bela macam biasa.

“Saya yang f0obia, t4kut kejadian berulang sebab mood kucing bela atau liar ni kita tak tahu. Ibu tak boleh tidur, anak yang lena,” katanya sambil menambah Adam kini membela tiga ekor kucing.

Walaupun muka t3ruk dic4kar kucing li4r, Adam tetap sayangkan si bulus.

Menyifatkan Adam sebagai seorang yang berperwatakan ceria dan manja, ibunya berkata anaknya itu pada masa sama begitu aktif dan berjiwa kental.

“Di kawasan rumah kami memang sentiasa ada kucing-kucing liar berkeliaran. Walaupun Adam ada kucing-kucing yang dijaganya dengan baik, dia tetap beri makan pada kucing-kucing liar.

“Walaupun muka dah t3ruk kena c4kar kucing, dia tetap sayangkan kucing bukan setakat kucing dia sendiri, tapi termasuk juga kucing-kucing li4r,” katanya

Sumber: mStar!

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara