“Bukan miny4k d4gu tapi miny4k…”-Kononnya nak bergurau tapi lain pula yang jadi antara Iqbal dan DSV, ini respon Iqbal

Menerusi satu klip yang hanya berdurasi beberapa saat, seorang netizen berkongsikan rakaman yang dibuat oleh Iqbal seorang usahawan yang dikenali ramai dan merupakan bekas PA seorang usahawan tersohor iaitu Dato Seri Vida. Keakaraban mereka yang pernah dikontroversi pada tahun lepas mengenai keinginan Iqbal utnuk melamar DSV kini menjadi hangat dalam satu peristiwa di malam Big Stage pada musim 2022.

Difahamkan, isu mengenai Iqbal yang cuba menyentuh DSV membuatkan para netizen berfikir di luar kotak kerana kenyataan mereka dahulu seperti mereka tidak akan rapat seperti dahulu lagi tapi aksi yang ditunjukkan Iqbal yang menyentuh DSV dan semestinya aksi itu ditolak oleh DSV sendiri. Netizen yang terus berfikirkan bahawa Iqbal cuba meletakkan ‘sesuatu’ yang dikatakan seperti miny4k d4gu pada DSV. Kenyataan netizen yang hanya menyatakan di ruangan komen sekadar ingin bergurau telah pon menjadikan perkara itu sebagai satu fitn4h.

Tontonan penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Pelbagai komen dan reaksi diberikan seperti :

@Call Me Yuing:bagi pendapat aku kan nutizen lebih baik diam tk habis2 fitnah

@Martopoo:jgn kita fitnah org…susah kita disana nanti selagi org yg kita fitnah x ampunkan kita

@user8643657702062:sapa suruh dekt dgn dsv tu jdi punca fitnah

@zainabsidek420:macam tulah kalau kita dah terkenal macam-macam orang tuduh adik akak doakan adik dalam jagaan Allah amin

@ut…taiii…:sabare ye Iqbal kalau dah jodoh tak kemana

@Atie:sabar jee ikbal…biarlah diorang tgh kumpul dosa…..klu awk x buat ..semua pahala kt awak.ok

@user7566460741500sofia lara:Iqbal mesti tgor Dato’ sbb diorgkan pernah bersama dlu pa dia kan.tak baik tuduh org MCM tuu

@LaLa°:aah, ada baca dkt comment.. kononnya nk bergurau tp dlm x sdar dh jd fitnah… hurmmm

@zack_gurney:perbuatan awak yang menimbulkan fitnah.. dahlah…

Namun sifat Iqbal yang tidak peduli akan segala tohmahan yang diberikan untuknya dengan memberikan kenyataan yang jelas di akaun Instagram beliau pada malam itu.Beliau merasakan pemikiran masayarakat kini lebih kolot kerana beliau hanya bertegur sapa sahaja dengan Dato Seri Vida. Beliau juga memaafkan segelintir netizen yang terus terusan mengec4m beliau kerana memaafkan membuatkan semua perkara menjadi lebih baik…

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*