Connect with us

Entertainment

“Bini tua buat tak reti je..” Suami Terlantar Str0k, Isteri Muda Menyes4l Terpaksa Jaga

Published

on

Polig4mi antara perkataan yang agak sens1tif untuk kaum wanita. Namun begitu, ada juga segelintir yang sanggup berkongsi kasih sayang dan tetap bahagia dengan kehidupan bermadu.

Ada pula yang sanggup bermadu dengan seikhlas hati dan turut berkawan baik dengan madunya sendiri.

Bermadu hanya kerana kekayaan suami

Namun begitu ada juga yang mempunyai hubungan yang hamb4r dengan madu mereka dan ada pula yang sanggup bermadu kerana harta kekayaan si suami.

Setiap perkahwinan akan mempunyai cabaran masing-masing termasuk mereka yang berkahwin atas dasar harta bende semata.

Menerusi satu perkongsian di laman dari group Kami Suri Rumah, seorang pengguna bernama Mai Zura berkongsi kisah seorang lelaki yang mempunyai dua orang isteri.

Isteri muda diuji apabila suami mengalami mas4lah str0k

Kisah yang dikongsikan merupakan luahan hati seorang isteri muda yang berumur 28 tahun mengahwinan seorang lelaki berumur 55 tahun.

Tanpa diduga, isteri muda ini diuji apabila suaminya mengalami mas4lah str0k dan tidak mampu menguruskan diri sendiri.

Wanita 28 tahun ini terkil4n kerana isteri tua seolah-olah lepas tangan dan dia terp4ksa akur menjaga suaminya itu

Saya 28 tahun dan suami 55 tahun

“Salam admin, saya berumur 28 tahun, baru kahwin 3 bulan dan suami umur 55 tahun.”

“Sekarang saya still kat hospital, suami kena tah4n wad sbb str0k. harini doc dah nak bg blk.”

Nanti saya kena jaga makan minum dan tukar pampers

“Smlm nurse dh ajar cara bg mkn gna tiub dan cara nk alih suami stiap 4 jam xbg ada luka bedsore.”

“Blk rumah nanti saya yg kna jaga dia semua. Makan minum dan tukar pampers.”

Bini tua dia dah lepas tangan

“Suami sy hny bleb buka mlut buat bunyi je. Dia ckp apa pun kmi dab xphm, tgn kaki dah xleh gerak.”

“Bini tua dia dah lps tgn, dia to org kaya. Boleh je dia nk uph nurse jg suami dia tp sje je dia buat xreti.”

3 bulan lepas hidup saya senang je

“Kereta suami sy dia ambil, mntg2 kereta to nama dia. Dia pindah trus duduk rmh lain. kt wad ni hr pertama je nmpk muka. Lagi 3 hr sy je hari2 tunggu.”

“3 bulan Ips hdup sy sng je xde smua ni.. tba2 sy mcm dah dpt ank sorg. makan kna suap.. pampers kna tukar.”

Serius saya rasa macam kena t1pu

“Serius saya rasa mcm kna t1pu, sblm kawen suami ckp dia ada kereta ada rumah besar.”

“Dah kawen saya dapat rumah kembar 2 je, yang banglo 2 biji , bini tua tak bagi sentuh.”

Kereta pun tak ada nama suami

“Smpaikan kereta pun xda nma suami, ni klau discas ptg ni ntah nk blk dengan apa. xkan grab nk ambil kot klau dah trbaring mcmni.”

“Suami pun kuat mnipu, dia xcrita pun dulu dia ada d4rah tinggi kncing mnis smua ni.Skrg dah bila terlantar mcmni, memang nasib mal4ng la saya.”

Sementara itu, isu berkenaan turut diulas oleh Mai Zura yang turut memberikan pendapat beliau mengenai isu berkenaan.

Buat perempuan muka tak tahu m4lu

“Sy setuju dgn statment nie. Buat perempuan-perempuan muka tak m4lu yang pilih untuk berkahwin dengan suami orang.

“Suami yang nampak macam kukuh kewangannya dengan niat untuk menumpang senang. Nak shortcut, taknak rasa hidup sus4h kononnya.”

Kalau bini tak bantu kebulvran sekeluarga

“Awak nampak dia kerja bagus, gaji besar, tapi awak tak tau betapa banyak komitmen aka hut4ng yang dia kena bayar tiap bulan.”

“Entah-entah gaji habis ke hut4ng. Kalau bini dia tak bantu, kebulvran sekeluarga. Tinggal spendot je lelaki tu, habis semua kena gadai.”

Ada suami bergaya bawa kereta isteri 

“Awak nampak dia bawa kereta besar. Tak semestinya kereta tu atas nama dia ye. Ada ramai suami bergaya ke hulu-ke hilir bawa kereta isteri. Atas nama isteri.”

“Isteri bayar tiap bulan. Silap haribulan minyak dengan touch & go pun isteri yang sediakan duit.”

Mungkin rumah besar atas nama isteri

“Awak nampak rumah dia besar, tak semestinya rumah tu dia yang punya ye. Mungkin rumah tu nama isteri.”

“Dia cuma cuci kaki masuk jadi king. Zaman sekarang ada ramai wanita hebat yang punya 2 3 biji rumah.”

Awak god4 laki dia 

“Awak nampak banyak emas kat badan isteri dia? Rantai tangan coco bling bling berat 80 gram. Cincin besar macam mak datin.”

“Awak pun god4 laki dia dengan harapan awak pun akan dapat benda yang sama. Rupanya non hado.”

“Emas berlian tu semua bini dia beli pakai duit sendiri diknon. Harapkan laki dia? Kempun4nlah jawabnya.”

Rupanya selama ini semua guna duit bini

“Awak tengok kat fb lelaki tu selalu jalan-jalan holiday bawak anak bini. Eh, bestnya kalau kawin dengan dia ni. Boleh jalan-jalan obersea.”

“Nanti jangan bila dah kawin, awak g1git jari. Rupanya selama ni yang jalan-jalan tayang kat fb tu semua guna duit bini.”

“Takkan awak nak buat muka tak m4lu tumpang madu berjalan? Dahlah awak r4mpas suami dia?”

Suami nampak kemas sebab kat rumah ada isteri jaga makan pakai

“Awak tengok lelaki tu nampak kemas, segak, bergaya. Ketahuilah bahawa dia nampak kemas sebab kat rumah ada isteri yang jaga makan pakai dia.”

“Terjaga dengan baik sebab ada isteri yang baik di belakang dia, sentiasa sokong dia. Membahagiakan dia. Bersusah-senang bersama.”

Tak usah dir4mpas hak orang

“Setia di sisi waktu baru kawin, waktu takde apa-apa. Nanti dah kawin awak taulah rupanya dia selekeh gile. Spendot pun masuk dalam mesen basuh masih bergulung.”

“Tak usah dirampas hak orang. Cari kebahagiaan sendiri. Jangan h4ncurkan hati wanita yang lain.”

Jangan bina kebahagiaan atas air mata wanita lain

“Jangan bina kebahagiaan atas air mata wanita lain. Awak nak hidup senang? Usaha. Atau cari lelaki bujang yang kaya. Bukan suami orang.”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama-sama berkongsi pendapat dan pengalaman masing-masing.

Sumber: YOY Network

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara