Connect with us

Entertainment

Baru Je Didakwa Langg4r SOP Raya, Sekali Norman Hakim Muat Naik Foto Yg Lebih ‘Mengejutkan’ Netizen

Published

on

Sudah menjadi kebiasaan buat ahli keluarga untuk bergambar beramai-ramai ketika menyambut Aidilfitri dengan tujuan merakam kenangan meraikan lebaran setahun sekali itu.

Namun, gara-gara PKP dan larangan rentas negeri dan daerah, beberapa orang selebriti telah mengundang persoalan dalam kalangan netizen apabila mereka ini dilihat seperti tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) kerajaan yang tidak membenarkan sesi ziarah ketika hari raya.

Antara selebriti yang menjadi tumpuan berkenaan pelangg4ran SOP itu adalah Norman dan isteri, Memey serta Abby dan suaminya berserta anak-anak yang kesemuanya berjumlah 13 orang.

Ianya menjadi persoalan dan pertikaian apabila keberadaan Abby dan suami serta anak-anak mereka dalam satu bumbung bersama Norman dan Memey.

Norman Hakim

Selain itu, pelakon Rozita Che Wan juga menjadi tumpuan apabila dia memuat naik foto bergambar bersama-sama dengan ahli keluarganya yang lain.

Rozita Che Wan

“Anak menantu dan cucu..” tulisnya ringkas di bahagian kapsyen foto tersebut.

Meninjau ruangan komen, ramai pengikut media sosial artis berkenaan tampil menanyakan soalan mengenai keberangkalian mereka ini melangg4r SOP yang ditetapkan kerajaan ataupun sememangnya tinggal serumah.

Selebriti Norman Hakim telah memuat naik 2 keping gambar di media sosial rasmi belia di Instagram dan kali ini hanya bersama isteri dan anak anaknya tanpa kehadiran dari belah keluarga Abby Abadi.

Jika dilihat pada gambar pertama adalah seperti biasa. Keceriaan bergambar bersama keluarga di hari raya tetapi jika anda lihat gambar kedua buat netizen yang sebelum ini tidak puas hati dengan Norman Hakim boleh bertukar menjadi gelihati.

“Pi mai pi mai..ke belakang (swipe) jugak perginya , Salam 2 Syawal 1442H” – Norman Hakim

Rasanya ini adalah pertama kali netizen nampak ada scan code MySejahtera ditampal didalam bilik tidur di bucu katil.

Rata rata netizen terhibur dengan gambar yang dimuatnaik oleh Norman Hakim tetapi ada netizen yang mengatakan ini cara Norman menyindir SOP.

“Letih la kalau nak tidur je kena scan” kata seorang netizen bernama AKA

“Lain macam perli SOP nie hehe!” seorang netizen bernama Rom juga meningg4lkan komen.

“Baguslah ada scan mysejahtera, baru betul betul patuh SOP haha!” kata netizen bernama Sam Madu 

Apa pun di hari yang mulia ini kita saling bermaaf maafan lah. Sudah sedia maklum ramai yang agak tertekan apabila masuk tahun kedua tidak dapat beraya dengan sempurna.

S4mbutan hari raya Aidilfitri t4hun ini sememangnya berb3za kerana dira1kan semasa Per1ntah Kaw3lan Perger4kkan (PKP) seperti tahun lalu.

Dalam kemeriahan menyambut leb4ran, orang ramai dinas1hatkan mematuhi pr0sedur operasi standard (SOP) kerana pihak berkuasa sentiasa akan memantau, baik secara bersemuka iaitu rumah ke rumah ataupun melalui media sosial.

Gambar keluarga Norman Hakim & Abby Abadi

Jadi, susulan daripada berita yang dikeluarkan Harian Metro mengenai sambutan hari raya keluarga selebriti Norman Hakim dan Abby Abadi, ada netizen yang mulai bersuara dengan mempertikaikan SOP antara mereka.

Kita 1 daerah pun tak pergi rumah family tau!

Bukan tak boleh

unjung-mengunjung?

Rasanya ni l4nggar SOP

Inspektor Aliza’ buat hal ke?

Tutup ruangan komen?

Melihat dari posting yang dibuat oleh Norman Hakim, dia telah menutup ruangan komen di gambar memperlihatkan mereka semua berkumpul dengan bergambar tanpa ada sebarang penjara4kkan sosial.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :AwatttSyeikhh Network

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara