Connect with us

Entertainment

“Akib4t TerIalu Lap4r Dan Pen4t, Kanak2 Ini Tertidvr Sambil MemeI0k Guni Cari Barang”. Bersyukurlah Dgn Segala Nikmat Yg Kita Ada

Published

on

Dalam kita menjalani kehidupan, ada antara kita yang t3mpuhinya dengan cara berbeza. Mungkin ada yang makan minumnya sudah tersedia. Namun di satu sudut, ada yang terp4ksa k4is pagi makan pagi kais petang makan petang. Tempat tiduur pula, ada yang beralaskan tilam empuk manakala ada pula yang terp4ksa beralaskan lantai simen.

Dan ada yang terp4ksa sejak kecil sudah mengerahkan kudrat dan tenaga demi mencari rez3ki. Berbeza dengan kanak kanak lain yang sepatutnya pada usia ini berada di sekolah belajar dan bermain bersama rakan rakan, seorang kanak kanak di Indonesia ini telah meng0rbankan masa kanak kanaknya demi sesuap nasi.

Baru bari ini tular satu video di laman sosial video berdurasi 15 saat yang menunjukkan seorang kanak kanak berasal dari Indonesia ini telah duduk tertidur dengan beralaskan guni yang berisi barang barang terpakai. V1deo kanak kanak tersebut telah mendapat perh4tian dari warganet dengan lebih 22000 perkongsian dan peroleh lebih 19000 tanda suka.

Menerusi video terb4bit dapat dilihat reaksi masyarakat sekeliling yang sebakk melihat kanak kanak tersebut. Ada antara mereka yang cuba mengejutkan dia dari tidur, dengan pangg1l4n ‘adik’ namun mungkin ak1bat terlalu lap4r dan pen4t, kanak kanak ini langsung tidak sedar walaupun telah dipanggil berulang kali.

Tidak dapat dipastikan nama dan siapa sebenarnya kanak kanak ini. Namun, moga ada sedikit pengajaran dari perkongsian ini.

laman facebook dimana video ini dikongsikan, rata rata warganet sebakk melihat keadaan kanak kanak ini. Antara komen dari netizen,

Abdul Latief “Ya 4llah, saat buka dan menonton air mataku meng4lir men4ngis sed1h,sungguh meny4yat haati ,ya Allah semoga anak tersebut diberikan kesehatan kekvatan dan semoga kelak dewasa jadi anak yang mapan dan bahagia. lindvngilah dia ya Allah”

Rrifana Rrifana “Ya 4llah lindvngillah anak anak hamba kemanapun mereka melangkah, J4uhkanlah dari segala yang tak di ing1nkan. Amin”

Bagi kita yang serba serbinya cvkup, dengan masih ada kedua ibu bapa, mendapat pend1dikan yang sempurna, tempat tinggal yang baik dan makan minvm semuanya tersedia wajar bagi kita untuk sentiasa bersyukvr dengan segala n1kmat yang ada pada kita. Disamping itu jangan dlupakan mereka yang berada di dalam kesus4han.

Pihak PaduMedia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: f-uh.com

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Ariana Rose

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara