Connect with us

Entertainment

Abang Tak Payah Lah, Aisyah Tak Mampv. Rakaman Video Gadis 17 Tahun Bantv Ibu Meniaga Bvat Ramai Sbak

Published

on

Kadang kadang kita rasa diri kita ini s.usah tapi percayalah ada lagi susah dari kita. Ada yang terpaksa bekerja lebih dari 1 kerja dan ada itu sampai 3 jenis kerja 1 hari untuk menampung kehidupan seharian.

Nak hidup di zaman sekarang terutama yang bekeluarga bukan lah satu yang mudah. Hidup di ibukota Kuala Lumpur dengan harga barang semakin mahal.

Jika disebut FS Channel mesti rata rata ramai kenal dengan video mereka membantu orang s.usah dengan cara borong semua jualan.Mereka juga banyak kali memb.antu peniaga peniaga kecil mempr.omosikan apa yang mereka jual.

“Sejak kecil saya selalu diingatkan ibu bapa dan orang di sekeliling tentang kehebatan bersedekah, kita tidak akan jatuh m.iskin malah Tuhan akan membalas berlipat kali ganda kalau kita bersedekah.”

Itu reaksi penggiat YouTube, Mohd Fahmi Abdullah Sani, 30, ketika diminta berkongsi pengalamannya bersama seorang lagi rakan Mohamad Ridhwan Haron, 30, yang melakukan kerja amal dengan memuat naik video di Facebook, Instagram dan YouTube bagi mempr.omosikan perniagaan penjaja secara percuma.

Gadis 17 Tahun Bantu Ibu Jual Kerepek

Begitulah apa yang berlaku kepada adik Aisyah yang baru sahaja menamatkan peperiksaan SPM. Dia berusaha bertungkus lumus untuk membantu ibunya menjual kerepek.

Adik ini telah ditemui oleh team FS Channel dimana mereka akan menyantuni para peniaga jalanan yang k.urang bern.asib baik dan memborong barang jualan mereka sehingga habis.

Ternyata adik Aisyah mempunyai ciri-ciri peniaga yang bagus kerana dia mempunyai kemampuan untuk berbicara dengan baik apabila berurusan dengan pelanggan.

Selain itu, dia juga mempunyai ilmu pengetahuan yang cukup baik kerana mampu menjawab setiap soalan yang ditanya.

Menerusi rakaman video disediakan di bawah, adik Aisyah ada mengatakan bahawa dia ingin sambung belajar dalam bidang yang berkaitan pern.iagaan.

Dia juga ada berkongsi keinginannya untuk mencari duit saku seperti rakan-rakan yang lain kerana apa yang dia lakukan sekarang ini membuatkan dirinya dipandang rendah oleh orang lain. Dia juga pernah berk.ongsi keadaan dimana barang niaganya langsung tidak l.aku.

Meskipun usianya masih muda, dia ternyata mempunyai pemikiran yang jauh melangkaui usianya. Niatnya hanya satu, ingin meringankan b.eban yang sedang ditanggung oleh ibu tercinta.

Team FS Channel membayar lebih untuk barang jualan yang dibeli mereka. Perbuatan tersebut telah mengukir senyum pada wajah adik Aisyah.

Mereka bercadang untuk memberi lebih lagi wang sebagai hadiah buatnya. Namun, dia menolak pemberian tersebut kerana merasakan Allah S.W.T dah berikan dirinya terlalu banyak rezeki pada hari tersebut. Adik Aisyah meminta mereka memberikan kepada yang lebih memerlukan.

Reaksi Orang Ramai

Semga Allah limpahkan rezeki buat adik sekeluarga dan yayasan skli. Sungguh banga dgn cr adik ni bercakap. Sgt teratur dan btl2 lembut orgny.. Smga adik akk berjaya suatu hari nanti.

Terbaik lah bukan semua boleh jadi pemurah pada tahap yang tinggi, kelak nnt Kita akan d pers.oalkan atas harta yang Kita Mampu, tetapi Kita tidak ingin memb.antu.

Teratur ayat adik ni, bagus didikan ibubapanya. Moga murah rezeki,dan berjaya di masa hadapan.

Semoga Allah beri rezeki berlipat kali ganda, dipermudahkan urusan Aisyah & keluarganya. Tahniah sikap & motivasi yg baik dik. Semoga berjaya dlm pljrn, pekerjaan & hidup seterusnya. aamiin YRA.

Kredit : ML/FSChannel/YayasanMaghfirah via OM

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Teh Tarik Kaw

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2020 Metro Rimbabara