Hampir Setahun Pem3rgian Ashraf Sinclair, BCL Dedah Penyesalannya: “Kalau Saya Tahu…”

Sekitar lima hari lagi, genap setahun pem3rgiaan Allahy4rham Ashraf Sinclair yang men1nggal dunia pada usia 40 tahun.

Bintang Indonesia, Bunga Citra Lestari yang merupakan isterinya, akhirnya membuka cerita dan berbagi perasaannya selepas kem4tian lelaki yang menjadi separuh dari jiwanya selama 12 tahun.

Dalam sebuah temubual yang dilakukan bersempena dengan pelancaran single terkininya, Love Story yang dinyanyikan semula dari lagu asal Ronald Steven di tahun 70an silam, Bunga Citra Lestari atau BCL antaranya menceritakan semula momen terakhir bersama sang suami sebelum men1nggal dunia.

BCL mengatakan, saat itu sekitar pukul 3 pagi waktu tempatan. Dia masih sibuk menguruskan pekerjaan walaupun baru pulang dari menjadi juri Indonesian Idol dan meminta pendapat Ashraf mengenai foto yang ingin digunakan.

“Walaupun sudah pukul 3 pagi, saya masih ada banyak pekerjaan untuk diselesaikan. Waktu itu keutamaan masih pada kerja. Ya, itulah penyesalan terbesar saya,” akui Bunga Citra Lestari sedikit terbata bata dalam temubual yang dikendali oleh Daniel Mananta di saluran YouTube It’s Me BCL.

Penyanyi itu kemudian menyambung: “Saya harap saya punya lebih banyak masa. Kalau saya tahu. Tapi tak ada siapa yang tahu.”

Biar Daniel sempat memujuk dengan mengatakan agar dia tidak menyalahkan dirinya sendiri, BCL kemudian membalas. Sambil menyeka air mata, dia mengungkapkan melihat kembali kepada masa sebelum Ashraf meninggalkannya, dirinya umpama mengejar sesuatu yang tidak diketahui.

“Macam ini ya. Saya dulu seperti berlari dan terus berlari. Saya tak pasti apa yang saya kejar selama ini. Ternyata tak ada,” katanya sambil menyeka air mata.

Malah pelantun lagu 12 Tahun Terindah yang pertama kali bertemu Ashraf di Kuala Lumpur dalam sesi temubual sebuah program itu turut mengatakan jika tahu waktu yang dipunyai bersama sang suami tidak lama, dia pasti akan melakukan hal ini.

“Kalau saya tahu waktu bersama Ashraf tidak tersisa banyak, saya akan memilih lebih fokus menghabiskan waktu bersama Ashraf.

“Ketika kehilangan seseorang dan tahu itu (pekerjaan) semua tidak ada ertinya lagi,” akui BCL yang memiliki seorang anak lelaki hasil pernikahan dengan abang Aishah Sinlair itu.

Terdahulu, dunia hiburan tanah air dan Indonesia dikejutkan dengan pemergiaan Ashraf Sinclair yang dipercayai kerana terkena ser4ngan jantung pada 18 Februari 2020. Instagram: @bclsinclair

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Gempak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *