‘Muka Cantik Tapi Peng0tor…’ – Wanita Luah Rasa Kec3wa Rumah Bers3lerak Macam Diser4ng H4iwan..

Di Twitter, seorang pengguna yang dikenali sebagai Manusiatnpahati, meluahkan rasa ‘kec3wanya’ apabila melihat keadaan rumah sewanya yang bers3lerak. Paling meny3dihkan, apabila dia seorang sahaja yang mengemas rumah tersebut. Namun, keadaan rumah tersebut akan kembali berselerak seperti sedia kala apabila dia pulang dari kerja.

M0nyet ke duduk dalam ni?

Foto: Manusiatnpahati

Menerusi tweetnya, dia meluahkan rasa penat apabila asyik berhadapan dengan situasi yang sama. Bayangkan bila sudah pen4t bekerja, tapi balik rumah tengok keadaan rumah yang bers3lerak seperti ini. Siapa je kan yang boleh tahan?

Monyet ke yang duduk dalam rumah ni? Maaf la. Aku ni perempuan, dan aku tak suka.

Jangan muka cantik tapi peng0tor

Jelasnya lagi, ruang tersebut mengambil masa kira-kira dua jam 40 minit, bagi mengemas semula ruang itu. Menerusi gambar tersebut, nampak perubahan besar terhadap ruang itu setelah dikemas olehnya. Dia turut berpesan, kepada perempuan-perempuan di luar sana supaya tidak hanya cantik di luaran sahaja tetapi hakikatnya seorang yang peng0tor

Tak reti kemas rumah

Wanita tersebut turut menceritakan dia sudah mendapat ‘upah’ daripada rakan serumahnya hasil kerajinannya mengemas rumah tersebut. Dia turut menjelaskan, rakan serumahnya sebenarnya tidak tahu mengemas rumah dan dia hanya mampu ‘bersangka baik’ dengan perkara tersebut.

Di akhir tweet tersebut, dia sempat memberikan nasihat supaya setiap orang tidak kira lelaki mahupun perempuan untuk mengambil berat aspek

diri dan persekitaran.

Pengalaman warganet

Menerusi ruangan balas, rata-rata warganet turut menceritakan pengalaman ‘ngeri’ mereka berkongsi rumah dengan orang lain. Perkongsian tersebut telah meraih 3.8k retweet dan 8.3k likes.

Sumber: Manusiatnpahati, Oh Bulan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *