[Video] “Disuruh Beli Minyak..” Viral Ibu Pakai Baju Tidur Cari Anak Yang Ikut Pr0tes Undang Undang Cipta Kerja..

Aksi seorang ibu berbaju tidur kelawar sedang mencari dan mem4rahi anaknya yang mengikuti pr0tes Undang Undang Cipta Kerja Indonesia sedang menjadi viral di media sosial, terutama aplikasi Tik Tok.

Melihat dari muat naik di akaun @thenkck di TikTok, ibu yang memakai baju tidur kelawar berwarna merah itu sedang menghampiri seorang lelaki yang memakai baju hitam.

Dia kemudian terlihat mem4rahi lelaki yang dipercayai anaknya yang kelihatan terkeejut dengan kehadiran sang ibu dan cuba menyelamatkan diri.

Berdasarkan maklumat seperti yang dilihat dari portal Insertlive, kejadian lucu itu berlaku di Samarinda, Kalimantan Timur, semalam.

Ins1den itu pun menjadi viral di media sosial apabila ramai netizen mula membuat andaian sendiri dengan memberi caption serta penceritaan yang lucu. Sehingga artikel ini ditulis, ia sudah ditonton lebih 7 juta kali.

“Disuruh beli minyak, tapi pergi ikut pr0tes, kan dah kena. Tapi semangat lah bro,” kata akaun @dadun279.

Seorang netizen lainnya pula menulis: “Inilah bukti para ibu sayang dengan anak anaknya dan tak mahu ada kejadian burvk terjadi pada mereka.”

Sementara yang lainnya dilihat menulis biarpun m4lu kerana dikejar ibu di hadapan khalayak ramai, tapi dia tetap tak melawan.

Sejak beberapa hari lalu, Indonesia tengah mengalami kr1sis pr0tes Undang Undang Cipta Kerja Indonesia yang telah mencetuskan banyak keros4kan di beberapa kota besar sehingga membuat Republik tersebut kervgian jutaan ringgit.

Protes yang dilakukan oleh para pekerja dan barisan mahasiswa itu dilakukan sebagai bant4han golongan pekerja terhadap undang-undang yang baru diluluskan pada 5 Oktober lalu.

Ia did4kwa tidak adil, menekan hak pekerja dan menjejaskan alam sekitar.

Sumber: Gempak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *