Suami baru je selesai kahwin lain, Ini luahan hati RosyiIah selepas hidup bermadu

Sejak semalam tular gambar seorang wanita mengiringi ke majlis pernikahan suami sendiri.

Hantaran yang ditulis wanita terbabit, “Ke majlis sanding suamiku..” bersama beberapa keping gambar suaminya lengkap persalinan perkahwinan telah mencuri tumpuan ramai.

Mungkin sesetengah orang bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami.

Siapa sangka, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, RosyiIah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian RosyiIah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.

RosyiIah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Asiah Jalil kata toksahlah nak sanjung..

Namun ketika orang ramai memuji RosyiIah sebab wanita hebat seperti yang dikongsikan oleh sebuah laman Facebook, seorang peguam kntroversi berpandangan sebaliknya.

Menerusi satu hantaran, peguam dan aktivis dikenali, Asiah Abd Jalil berkongsi tangkap layar yang mengucapkan tahniah dan memuji RosyiIah.

Asiah turut mengulas perkara itu dengan meminta orang ramai tidak menyanjung RosyiIah.

” Isteri-isteri Nabi pun kalau diberi pilihan, tak nak hidup bermadu. Setiap kali Nabi mengahwini isteri baru, isteri-isteri sedia ada akan bermasam muka.

” Ironinya, Nabi menghar4mkan puteri baginda, Fatimah, daripada dimadukan oleh Saidina Ali.

” Walhal Nabi sendiri praktis poIigami. Sebab Nabi tahu, poIigami sangat melukakan hati seorang perempuan.

” So toksahlah nak sanjung perempuan-perempuan lembik yang terima poIigami sebagai jalan ke syurga.” tulis Asiah.

Terdahulu, RosyiIah memberitahu dia tidak pernah menghalang suaminya berpoIigami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami.

Gambar RosyiIah yang juga jurumekap artis sambilan itu menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial.

Berikut pula perkongsian terbaru beliau di FB

Cukup lah Jujur Dengan Diri Sendiri

“CUKUPLAH SEKADAR JUJUR DENGAN DIRI SENDIRI..KERANA ITULAH NILAI DIRI KITA SEBENAR.No need to please org lain akibat ketidaksempurnaan kita atau ketidaksempurnaan mereka.

“Alhamdulillah.Home sweet home.. Rasa tenang dan damai walaupun exhausted… Selesai 2 interview, 1 dgn cosmo ptg ni, 1 dgn metro malam tadi.Tiba2 org nak interview… Mcm pelik sgt je kan

“Maybe akak tak berada di tempat uols akak tak blh rasa apa yg uols rasa kerana jiwa kita sgt berbeza. Apa pun akak terima segala ucapan uols dgn hati terbuka tak kisahla ia baik atau buruk… Dan akak ucapkan terima kasih ye sudi singgah ramai2 sampai crowded wall akak ni.

“Tq sgt atas ucapan semua..Tq jugak kpd semua whatsapp akak tanda prihatin dan melaporkan apa2 viral serta bertanya khabar hati dan diri akak… Ramai sgt tak terhitung.

“Yg sebenarnya bukan hobi akak membaca kisah viral… Alang2 terjebak secara tiba2, akak terbaca jugak la sikit kisah sendiri.Tq jugak uols yg rajin melakarkan bermacam2 kisah di sebalik posting2 akak tu ye.. Pandainyerr uols.. Tq so much.

Dalam pada itu, ada juga netizan yang m3ngecam, ini reaksi beliau

“Nah la akak kasi awak femes jugak ye… Ambiklaaa Uols tlg femeskan adik ni haaa Kesian dia…takut merana tak dpt femes” tulis RosyiIah

Madu adalah calon ke-8

Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.

“Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin.

“Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini.

Suami ada syarikat sendiri

Katanya, calon kelapan ini kebetulan hadir temuduga pada 1 Februari bagi jawatan eksekutif pemasaran syarikat milik suaminya.

“Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.

“Seminggu selepas itu suami menyatakan hasrat kepada Ain dan setuju untuk kahwin sebelum mereka bertunang pada 15 Mac lalu,” katanya.

Rosyilah berasal dari Alor Janggus, Alor Setar adalah ibu tunggal kepada dua anak perempuan mendirikan rumah tangga bersama Khubaib pada 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.

Suaminya itu pula mempunyai enam cahaya mata iaitu dua perempuan serta empat lelaki hasil perkahwinan pertama dan lapan anak tinggal bersama mereka, manakala anak bongsu Khubaib tinggal dengan bekas isteri pertama di Kelantan.

Tambah Rosyilah yang juga merupakan jurumekap artis sambilan berkata, beliau bersedia untuk berpoligami selepas membuat persiapan lebih awal sejak lima tahun lalu.

“Selepas berkahwin, saya berjanji dengan diri sendiri, kalau ada orang lain nak masuk dalam kehidupan ini (poligami) saya terima selepas tanya pendapat kawan-kawan lain untuk fahami poligami.

“Kita bila dah reda tentang poligami benda jadi biasa walaupun pada awalnya agak sukar. Saya sudah bersedia lebih awal untuk masuk dalam dunia berkongsi kehidupan seperti ini,” katanya

Sumber: FB Syiela Rashid

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *